Het dieet leven | maart ´17

Hoe vaak heb ik in mijn leven al wel niet gezegd te willen diëten, maar vervolgens het na een dag al niet meer vol te kunnen houden? Ontzettend vaak. Maar sinds een maandje ben ik koolhydraat arm gaan eten en ik hou het dus al een maand vol! Juist omdat ik weet hoe lastig het kan zijn om te diëten en het ook nog eens daadwerkelijk vol te houden, ga ik jullie zo af en toe een update geven.

Hoe kwam ik bij het idee? Ik was op een zondag middag bij mijn tante en oom, die waren ontzettend afgevallen en ze zagen er ontzettend goed uit, natuurljk zo nieuwsgierig als ik ben vroeg ik naar hun geheim en hun geheim? Dat was koolhydraatarm eten! Ze hadden het ontbijt en de lunch ingeruild voor proteïne shakes.

Het kon niet zo makkelijk zijn dacht ik en hoe luchtig zij er over praatte… Nee dat kon écht niet werken. Toch waren mijn oom en tante er van overtuigd en de weegschaal loog er niet om. Maar hoe dan vroeg ik, hoe laat je zoveel dingen staan want in zo ontzettend veel voedsel zitten koolhydraten..

Heel simpel zei mijn tante, zoek een vervangend lekkere snack. Na een hele middag er over gesproken te hebben heb ik die dag er na ook mijn shakes besteld bij Body&Fit en begon ik ook het avontuur.

Ook deed ik mijn research en kijk hierboven wat al allemaal niet meer mocht.. Ik had er mijn twijfels over, ook twijfels over mijn eigen doorzettings vermogen, want ik ben een enorme snoepkont.. Toch probeerde ik het en zo ontzettend snel gingen de eerste kilo´s eraf, ook voelde ik me beter zonder al die suikers.

Ik ga mijn gewicht hier niet online zetten, want daar voel ik mij niet comfortabel bij, maar wel kan ik melden dat ik inmiddels al ruim 6 kilo ben afgevallen en ik niks te klagen heb. De eerste twee weken was ik heel streng en bestond mijn dag uit eten basicly uit : shake, speciale proteïne reep, shake, avond eten( groente en vlees) en dat was het dan. Als ik honger had? Dan nam ik een stuk komkommer, plakje worst of een stukje kaas.

En eerlijk gezegd? Het ging me zo goed af! Ik was onder de indruk. De eerste paar dagen zonder suikers is het ergste, want je merkt gewoon hoe verslaafd je er eigenlijk aan bent. Inmiddels heb ik voor mijzelf wel gezegd dat ik in het weekend wel af en toe wat lekkers kan nemen, met wat meer koolhydraten, maar alsnog het liefst zo min mogelijk suikers.. Ik blijf natuurlijk ook een mens en om nou constant alle lekkers af te moeten zeggen.

Daarnaast sport ik ook ongeveer 2 á 3 keer per week ( fitness of een groepsles) en het afval proces gaat daardoor niet persé sneller, maar ik én mijn omgeving zien al wel echt verschil en ik voel mij ook beter.

Bij mijn streefgewicht ben ik écht nog niet, maar het is een begin.

Zoals ik al zei, ik zal zo af en toe hier een update geven over mijn dieet leven van het moment, zowel de goede als de slechte momenten.

 

Liefs,

Patricia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *